بسم الله الرحمن الرحیم
آمار بازدید
  • 189
  • 3,885
  • 51,166
  • 451,276
  • 8,941,649

۱۰۷ – ایران و استراتژی قورباغه پخته Iran and strategy boiled frog


بسمه تعالی

در صفحه ۳۳ کتاب پنجمین فرمان تالیف پیتر سنگه ، ماجرای قورباغۀ پخته را بشرح ذیل تعریف می کند . اگر قورباغه ای را درون آب داغ بیندازیم بلافاصله به بیرون می جهد اما اگر ابتدا او را داخل ظرف آب سرد قرار دهیم و سپس بتدریج حرارت ظرف را بالا برده و داغ کنیم چون دمای بدنش با حرارت آب سنخیت پیدا کرده است لذا بحران در پیش رو را درک نکرده و ظرف را ترک نمی کند و در نتیجه در مرحلۀ جوش هم دیگر بعلت سست شدن بدنش قدرت جهیدن نداشته  و پخته شده  و می میرد .

اتفاق مشابهی نیز در دهۀ ۱۹۶۰ میلادی در آمریکا در مبحث خودروسازی رخ داد بدین صورت که در این دهه ژاپن طی سالها و با شیبی ملایم شروع به تصرف بازار خودروی آمریکا نمود بطوری که در سال ۱۹۸۹ حدود ۳۰ درصد بازار خودروی آمریکا را از آن خود کرد.

ما نیز در بسیاری نقاط از مضرات این استراتژی بی نصیب نبوده ایم که یک مثال آن تهاجم نرم فرهنگی می باشد که توسط انواع سایتهای ضد اخلاقی در کشور رواج داده شده و ما هم با اقدامات ظاهری و نمایشی و نه بنیادی عمل کردیم و نتیجه آن را در میان جوانان و نسل جدید در شدت اعتقادات و پوشاک و رفتارشان می بینیم . اگر ماجرای فرمایش پیامبر عظیم الشان را در زمان بازگشت از جنگی شدید و پر مخاطره و با بدنهای مجروح بیاد داشته باشید که می فرمایند حالا مجددا حاضر شوید تا به جهاد اکبر و به جنگ بزرگتر برویم که با سوال جنگاوران اسلام مواجه می شوند که مگر از این جنگ فعلی مان هم جنگ بزرگتر وجود دارد ؟ که پیامبر پاسخ می دهند آری جهاد با نفس. آری ، آموزش و ترغیب و تشویق جهاد با نفس به آحاد کشور و مخصوصا نوجوانان و جوانان است که کشور را بیمه کرده و بقای کشور را در تلاطم بحرانهای فرهنگی و اقتصادی و سیاسی تضمین خواهد نمود.

حال از شما سوال می کنم چه کسی مسئول توجه و تدوین راهکار جهت این معضل است ؟

و افدامات بنیادی جهت مبارزه با این معضل کدام است ؟

 

تحلیل وضعیت موجود و اقدامات پیشنهادی

 

۱- تمرکز منابع در جهت ترویج فرهنگ استراتژی قرآن های انسانی : یعنی پرورش افرادی که حافظ قرآن باشند بدون در نظر گرفتن اینکه آیا این فرد قرآن را در زندگی اش هم پیاده کرده یا خیر .

راهکار : پیاده سازی استراتژی انسان های قرآنی بجای استراتژی قرآن های انسانی :

۱- ابتدا شناسایی موضوعات مختلف اخلاقی و راهکارهای  قرآن مجید جهت رفع معضلات اخلاقی یا توسعه موارد مفید ،

۲- شناسایی افراد دارای استعدادهای قرآنی و آموزش موضوعات بند یک بر روی ایشان ،

ادامه دارد

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Scroll to Top