بسم الله الرحمن الرحیم
آمار بازدید
  • 815
  • 1,419
  • 51,860
  • 436,190
  • 8,909,414

۷۶ -خواص روغن بادام و سرکه سیب جهت موی سر

 

۱-خواص روغن بادام :

بی شک یکی از روغن‌های رایج و خوب برای چرب کردن موها در آقایان و لطیف کردن پوست‌های خشک در خانم ها، روغن بادام است که می‌توانید به راحتی در دسترس بوده و پروتئین‌های موجود در این روغن به بازسازی سطح پوست کمک می‌کنند و حالت انعطاف پذیری آن را بهبود می‌بخشند. اگر این روغن را با محصولات شوینده مخلوط کنید اثربخشی بیشتری خواهد داشت اما به تنهایی هم می‌تواند موها را درخشان، چرب و مقاوم کند. برای مو بهتر است از روغن بادام تلخ و برای پوست از روغن بادام شیرین استفاده کنید.

درخت بادام بومی منطقه مدیترانه آسیا است. بلندی آن به ۶تا ۸ متر می رسد و برگهای آن ساده، بیضی باریک، نوک تیز، کمی موج دار و گلهای صورتی رنگ است. بادام دارای دو واریته اصلی می باشد که بادام شیرین و بادام تلخ می باشد.

روغن بادام

بادام حاوی گلیکوزید سیانوژنیک به نام آمیگدالین (Amygladin)است. این گلیکوزید در بادام شیرین به مقدار ناچیز ولی در بادام تلخ در حد سمی و به میزان یک تا ۳٫۵ درصد حضور دارد و می تواند منشاء مسمومیت دامها و یا انسان واقع شود.

هیدرولیز آمیگدالین، ینزالدئید (enzaldehyde)، جنتوبیوز (Gentobiose) و اسید سیانیدریک تولید می کند.

ریشه درخت بادام بسیار قوی است . این درخت می تواند حتی با کمی رطوبت نیز رشد کند .برگهای آن بیضی ، باریک ، نوک تیز و برنگ سبز می باشد . گلهای آن بسیار زیبا و برنگ صورتی است . در اوائل بهار شکوفه های بادام ظاهر می شود .

معرفی روغن بادام:

روغن بادام ( به انگلیسی : Almond oil ) را از انواع دانهٔ بادام تهیه می‌کنند. این روغن همان اولئات گلیسریل است که بوی ملایمی داشته و مزه آجیل می‌دهد. این روغن در الکل نامحلول است، اما در کلروفرم یا اتر کاملاً حل می‌شود. این روغن، جانشین خوبی برای روغن زیتون می‌باشد. از روغن بادام در تهیهٔ مارزیپان، نوقا، ماکارونی و همچنین انواع دسر استفاده می‌کنند. بادام، ۳۵ درصد ویتامین E دارد و میزان چربی‌های اشباع نشدهٔ آن بسیار بالاست. این نوع چربی قادر است میزان کلسترول LDL را کاهش دهد.

 انواع روغن بادام:

روغن بادام تلخ

برای درمان ریزش مو و مو خوره از روغن بادام تلخ استفاده میشود.از آن جا که بادام تلخ دارای اسید سیانیدریک است باید در مصرف آن احتیاط کرد. روغن بادام تلخ سرفه را بهبود بخشیده و ضدسرماخوردگی است اما در مصرف آن باید دقت کرد. بادام میوه ای است که به دو شکل تلخ و شیرین یافت می شود. روغن بادام تلخ برای تنگی نفس، سرفه و ورم ریه مفید است. بادام تلخ، سنگ کلیه و قولنج را برطرف می کند. ریختن یک قطره روغن بادام تلخ در گوش برای رفع زنگ زدن گوش مؤثر است. روغن بادام خاصیت مسهلی دارد. روغن بادام، خشکی و چین و چروک پوست را برطرف می کند.

روغن بادام شیرین

عصاره ی مغز بادام، کاربرد بسیاری در محصولات آرایشی و زیبایی دارد. به خصوص آن که این روغن نقش بسیار موثری در تغذیه و آبرسانی پوست ایفا می کند. روغن بادام شیرین به دلیل بوی مطبوعی که دارد به عنوان خوشبوکننده محصولات آرایشی و خوشبوکننده های هوا استفاده می شود. متخصصان توصیه می کنند مادر برای برقراری ارتباط اولیه با نوزاد به بدن او روغن بادام شیرین مالیده و بدنش را به آرامی ماساژ دهد این ماده در آرامش بخشیدن به کودک اهمیت دارد. اما با همه ی این تفاسیر برخی از متخصصان استفاده از روغن بادام را برای نوزادان توصیه نمی‌کنند. روغن بادام منبع مهم و شناخته شده ای در به وجود آمدن آلرژی ها به خصوص در زنان باردار و مادران شیرده است. بسیاری از زنان باردار بر این باورند که با مصرف روغن بادام شیرین می توانند چروک ها و ترکیدگی های ناشی از بارداری را از بین ببرند. اما گذشته از خاصیت نرم کنندگی و تقویت بخشی و آبرسانی که این ماده به بدن دارد باید گفت خطوط بعد از زایمان بر بدن ناشی از یک کشیدگی سریع و خشن پوست است که بر قابلیت الاستیک فیبرهای کلاژن پوست اثر می گذارد. روغن بادام به ظاهر پوست را نرم می کند اما نمی‌تواند روی فیبرهای کلاژن که در ساختار عمیق پوست قرار دارد اثر بگذارد. هر چند این ماده را می توان برای جلوگیری از ترکیدگی و خطوط پوستی ران ها استفاده کرد، اما استفاده از آن برای زنان باردار و پوست حساس کودکان سفارش نمی‌شود چرا که این ماده اثر مستقیمی بر پوست نوزاد داشته و آلرژی را در او بالا می برد.

خواص روغن بادام:

به گزارش خبرنگار علمی ایرنا ،روغن بادام تلخ سرفه را بهبود ‌بخشیده و ضد سرماخوردگی است اما در مصرف آن باید دقت کرد. بادام میوه ‌ای است که به دو شکل تلخ و شیرین یافت می ‌شود. روغن بادام تلخ برای تنگی نفس، سرفه و ورم ریه مفید است.
همچنین مالیدن آن بر دور چشم بینایی را تقویت می کند.این میوه سنگ کلیه و قولنج را برطرف می نماید. چغاله بادام نیز برای تقویت لثه و دندان مفید است و خشکی دهان را از بین می برد.
ریختن یک قطره روغن بادام تلخ در گوش برای رفع زنگ زدن گوش مؤثر است.
روغن بادام خاصیت مسهلی دارد و ضد سرماخوردگی است و ترک دست و پا را درمان می کند. مالیدن روغن بادام تلخ روی صورت لکه ها و چین و چروک را درمان می کند. در ضمن خوردن بیش از اندازه بادام شیرین برای معده مضر است و مصرف روزی پنج دانه بادام کفایت می کند.
افرادی که دارای موهای خشک هستند، می‌ توانند از روغن‌ هایی مثل روغن بادام برای موهای خود استفاده کنند، زیرا روغن بادام می‌ تواند از خشکی و موخوره پیشگیری کند.
روغن بادام را از انواع دانه بادام تهیه می‌ کنند. این روغن همان اولئات گلیسرول است که بوی ملایمی داشته و مزه آجیل می‌ دهد. این روغن در الکل نامحلول است، اما در کلروفرم یا اتر کاملا حل می ‌شود.
روغن بادام جانشین خوبی برای روغن زیتون می‌ باشد. از روغن بادام در تهیه مارزیپان، نوقا، ماکارونی و همچنین انواع دسر استفاده می ‌کنند.
بادام، ۳۵ درصد ویتامین E دارد و میزان چربی ‌های اشباع نشده آن بسیار بالا است. این نوع چربی قادر است که میزان کلسترول LDL را کاهش دهد.
مراقب باشید از آن جا که بادام تلخ دارای اسید سیانیدریک است باید در مصرف آن احتیاط کرد.
متخصصان توصیه می کنند مادر برای برقراری ارتباط اولیه با نوزاد به بدن او روغن بادام شیرین مالیده و بدنش را به آرامی ماساژ دهد این ماده در آرامش بخشیدن به کودک اهمیت دارد اما با همه ی این تفاسیر برخی از متخصصان استفاده از روغن بادام را برای نوزادان توصیه نمی کنند.
روغن بادام منبع مهم و شناخته شده ای در به وجود آمدن آلرژی ها به خصوص در زنان باردار و مادران شیرده است.

و از خونریزى ریوى جلوگیرى مى کند.

 

پیشگیری از موخوره با روغن بادام

مجتبی امیری، متخصص پوست و مو می گوید: خشکی مو می ‌تواند به دلایل ژنتیکی یا استفاده از شوینده‌ هایی که استاندارد نیستند، شرایط آب و هوایی محل زندگی افراد و استفاده از سشوار و اتوی مو باشد. کرم ‌های مو پایه ی روغنی دارند و از روغن ساخته شده‌ اند و استفاده از آن ها موجب بروز درخشندگی و نرم شدن موها می‌ شود.

افرادی که دارای موهای خشک هستند، می‌ توانند از روغن‌ هایی مثل روغن بادام برای موهای خود استفاده کنند، زیرا روغن بادام می‌ تواند از خشکی و موخوره پیشگیری کند.

 بقیه خواص روغن بادام

  • موهای زیبا و سالم:روغن بادام موهارا تغذیه می کند و آنرا نرم و سالم نگه می دارد. برای جلوگیری از شکنندگی مو بسیار خوب است و موهای آسیب دیده را درمان میکند همچنین موجب درخشش موها می شود
  • ماساژ روغن بادام:در سراسر جهان- از ماساژ روغن بادام استفاده می شود و خصوصیات اعجاب انگیزی دارد بغیر از عطر تسکین دهند آن با سایر روغن های آروماتراپی کار می کند. ماساژ با روغن بادام نیز می تواند درد عضلانی را تسکین دهد
  • پزشک پوست:روغن بادام حاوی ویتامین E، A، B1، B2 و B6، که همه برای پوست خوب است. روغن بادام به راحتی جذب می شود و پوست شما را مرطوب میکند. آن به عنوان یک مرطوب کننده بسیار عالی است. برای پوست خشک و حساس ایده آل است و از اشعه های مضر UV محافظت میکند. از آسیب های پوستی جلوگیری میکند و سلولهای پوست را ترمیم میکند
  • کاهش علائم پیری:روغن بادام حاوی ویتامین E است و به حلقه های تیره زیر چشم، چین وچروک، خطوط ریز و لکه های پوستی کمک میکند وشمارا جوانتر نشان میدهد
  • بررسی سطح کلسترول: روغن بادام محتوی سدیم، پتاسیم است از این رو در رژیم غذایی خود استفاده کنید چون فشار خون و کلسترول خون را تنظیم میکند
  • افزایش ایمنی و هضم:مصرف منظم روغن بادام نیز می تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کند. همچنین یک ملین موثر و در هضم غذا کمک می کند.

 

روش مصرف روغن بادام تلخ:

پوست

به صورت روزانه و به عنوان کرم بیشتر برای مصرف در سایه و نه آفتاب مصرف نمایید

مو

برای مو بعد از حمام و خشک کردن سر ۳۰ قطره روغن را کف دست ریخته و پوست سر را ماساژ دهید روز بعد سر را شستشو دهید

منابع :

  1. مجله پزشکی دکتر سلام
  2. تارنما رسمی دکتر محمد حسن عامری
  3. مجله اینترنتی دلگرم
  4. حکیم تهرانی
  5. آکا ایران – تندرستی
  6. ویکی پدیای فارسی
  7. شبکه اینترنتی آفتاب
  8. تبیان
  9. نایس کلوب
  10. بیتوته

۲-خواص سرکه سیب :

۱-۲- متخصصان پوست همواره تاکید دارند که اغلب صابون‌ها و شامپوهای صنعتی که اکثر ما روزانه از آنها استفاده می‌کنیم، پس از مدتی باعث از بین رفتن چربی‌های طبیعی پوست و مو می‌شوند و در نتیجه در تمام بدن خود احساس خشکی می‌کنیم.به گزارش سایت اینترنتی هلت می آپ، خاصیت اسیدی سرکه‎سیب قابلیت آن را دارد که با این فرآیند ناخوشایند مقابله کند و در واقع می‌تواند بین PH طبیعی پوست و مو تعادل برقرار نماید.اما اگر می‌خواهید از خواص این محصول طبیعی برای مصارف زیبایی پوست و مو بهره بگیرید، مطمئن شوید که نوع مرغوب، مناسب و طبیعی آن را انتخاب کنید.تاثیر مفید سرکه‎سیب بر سلامت موها این است که می‌تواند آلودگی‌ها را از روی موها پاک کند و اگر به طور روزانه و منظم برای مراقبت طبیعی استفاده شود به تدریج موجب نرمی، لطافت و حتی درخشندگی تارهای مو می‌شود.برای این منظور می‌توانید مقداری سرکه‎سیب را با حجم یکسانی آب مخلوط کرده و پس از شست و شوی موها با شامپو، سر خود را با این محلول مرطوب کنید. اگر بتوانید با کمک اسپری به صورت افشانه‌ای محلول سرکه‎سیب و آب را روی موهای خود بپاشید، نتیجه بهتری حاصل خواهد شد. سپس پوست سر خود را به آرامی ماساژ دهید و پیش از آب‌کشی مجدد، اجازه دهید چند دقیقه‌ این محلول روی سرتان بماند. پس از آن، دیگر نیازی به استفاده از حالت دهنده نخواهید داشت چون سرکه‎سیب به تنهایی موهای شما را نرم و لطیف می‌کند.در مورد خاصیت این سرکه برای پوست نیز تاکید می‌شود که سرکه‎سیب به طور کلی به زیبایی و بهبود ظاهری پوست کمک می‌کند چون پوست به طور طبیعی اسیدی است و سرکه سیب می‌تواند PH طبیعی پوست را متعادل سازد. در این صورت، بین چربی و خشکی پوست تعادل برقرار می‌شود.سرکه سیب در عین حال به کاهش لکه‌ها و دانه‌های قرمز روی پوست کمک می‌کند. به این ترتیب برای نرمی کلی پوست بهتر است دفعه بعد که به حمام می‌روید چند قاشق چایخوری از این سرکه را داخل وان پر از آب بریزید و مدتی در وان بمانید. محلول سرکه‎سیب و آب، پوست را مرطوب، تازه و از همه مهم‎تر پاک‎سازی می‌کند.

۲-۲- سرکه سیب
برای مقابله با شوره

سرکه سیب یک ضدشوره طبیعی و موثر است. دو قاشق غذاخوری سرکه سیب را با دو فنجان آب ولرم مخلوط کنید. محلولی را که درست کرده‌اید به موهایتان بزنید و به آرامی ماساژ دهید تا محلول به خورد موها و پوست سرتان برود. این محلول باید یک شب کامل روی موهایتان بماند. صبح موهایتان را با شامپو شست‌وشو دهید. اسیدها و آنزیم‌های موجود در سرکه سیب باعث از بین رفتن عواملی می‌شود که باعث بروز مشکلاتی مانند شوره، خارش و ریزش مو می‌شوند.

نکته: نگران بوی سرکه سیب نباشید زیرا زمانی که موهای‌تان را سشوار می‌زنید بوی آن نیز از بین خواهد رفت.

منبع: همشهری تندرستی

۳-۲- سرکه سیب، یک محصول زیبایی شگفت انگیز محسوب می گردد. خواص درمانی بسیاری نیز، در آن نهفته است. با مصرف روزانه کمی از آن به همراه آب، می توانید از پوست و موی خود مراقبت نمایید. دیگر لازم نیست برای افزایش زیبایی های طبیعی خود، به دنبال خرید محصولات گوناگون پوست و مو باشید. سرکه سیب، تمام کارهای مربوط به زیبایی را برای شما انجام می دهد.

سرکه سیب کمک می کند تا سطح PH طبیعی پوست و موی شما به تعادل برسد.در ادامه ۳ روش استفاده از سرکه سیب را بیان خواهیم کرد که با انتخاب و انجام یکی از این ۳ روش می توانید رشد موهای خود را تسریع بخشید، درخشش طبیعی موهای خود را بازگردانید و در نهایت، مو و پوستی سالم و درخشان داشته باشید:

۱- یک قاشق غذاخوری سرکه سیب را به یک لیوان آب اضافه کرده و روزی یکبار، آن را بنوشید. در صورت تمایل می توانید، به منظور ملایم کردن طعم این نوشیدنی، کمی عسل نیز به آن بیافزایید. بهتر است این نوشیدنی را توسط نی میل نمایید تا بدین وسیله، از مینای دندان های خود محافظت کنید. انجام این عمل، نه تنها موجب تقویت موهای شما می گردد بلکه باعث تسریع رشد آنها نیز می شود. از طرفی، نوشیدن سرکه سیب، موجب افزایش سوخت و ساز بدن، کاهش وزن و تقویت سیستم ایمنی بدن شما نیز می گردد.

۲- سرکه سیب می تواند مانند یک نرم کننده عمل کند. با استفاده از آن و با کنار گذاشتن سایر محصولات مو، از دست موهای خشک و کدر خود رها خواهید شد. ۲ قاشق سرکه سیب را به ۱ بطری آب اضافه کرده و پس از شامپو کردن موها، آن را بر روی مو و پوست سر خود، اسپری کنید. چند لحظه ای اجازه دهید تا آن، بر روی موهای شما بماند و سپس موهای خود را آبکشی نمایید. خواهید دید که دیگر نیازی به هیچ نرم کننده ای ندارید. سرکه سیب، کوتیکول مو را می بندد و با این کار باعث می شود، نور به راحتی بر روی آن منعکس گردد. نتیجه؟ درخشنده ترین مویی که شما تا به حال داشته اید.

۳- حالت اسیدی سرکه سیب موجب می شود که سطح پوست، با به تعادل رسانی سطوح  PH، تراز کامل خود را بین حالت چربی و خشکی پیدا می می کند. این امر، باعث کاهش آکنه، علایم و لکه های قرمز شده و پوست شما را نرم می سازد.

کافیست که یک قاشق چای خوری سرکه سیب را به ۲ قاشق چای خوری آب اضافه کرده و از آن به عنوان یک تونر استفاده کنید. اگر دارای پوستی بسیار حساس هستید، مقدار سرکه سیب را به نصف قاشق چایخوری کاهش دهید. ابتدا صورت خود را بشویید و سپس این تونر نرم کننده را با یک تکه پنبه نرم به آرامی بر پوست خود بمالید و یا می توانید آن را بر روی پوست خود اسپری نمایید.

با انجام این کار، رطوبت را در پوست خود حفظ خواهید کرد و باعث درخشندگی پوست خود خواهید شد. نگران نباشید. در تمام طول روز صورت شما بوی سرکه سیب نخواهد داد زیرا بوی آن سریعا محو می شود.

۴-۲- آشنایی با فوايد اعجاب انگیز سرکه سیب

حتما شنيده­ ايد كه می­گويند: “خوردن یک سیب در روز، شما را از مراجعه به دکتر بی­ نیاز می­کند”! جالب اينجاست كه سرکه­ سيب هم سرشار از خاصیت هست! سرکه سیب حاوی مواد معدنی زیادی است و علاوه بر خواصی که کلاً سرکه بر روی دستگاه­های تصفیه کننده خون دارد، سرکه­ی سیب خواص بیشتری هم دارد. اين سركه نه تنها یک اسید استیک سالم و ملایم هست و بر روی کبد و کیسه صفرا اثر فعال کننده دارد، بلکه به مقدار قابل توجهی دارای پتاسیم٬ فسفر٬ کلرور منیزیم٬ کلرور سدیم٬ گوگرد٬ ویتامین­های گروه B و ویتامین Dهست که این مواد و تركيبات باعث طراوت و نشاط سلول­های بدن می­شود و می­تواند دستگاه گوارش را فعال كرده و اثر فوق العاده خوبی هم بر روی هضم مواد چربی و پروتئیني دارد. در ذيل به برخي از مهمترين خواص سركه سيب اشاره مي­شود.

رفع سکسکه

به هنگام سکسکه، خوردن یک قاشق چای­خوری سرکه سیب به دلیل مزه ترش آن به متوقف کردن آن کمک می کند.

دندان­های سفیدتر

اگر می­خواهید دندان­هایی سفیدتر داشته باشید، غرغره کردن سرکه سیب در صبح توصیه می­شود. سرکه سیب به از بین بردن لکه­ ها، باکتری­های دهان و لثه، و سفید کردن دندان­ها کمک می­کند. پس از غرغره کردن همچون روزهای معمولی مسواک بزنید. دندان­های خود را یک بار در هفته در صورت امکان با جوش شیرین بشویید، این کار نیز برای از بین بردن لکه­ها و سفید شدن دندان ها موثر است. شما همچنین می­توانید از نمک به عنوان خمیردندان جایگزین استفاده کنید. اگر لثه­ های شما احساس نرمی دارند به مسواک زدن با نمک در هر روز ادامه دهید.

رفع مشکلات معده

اگر مشکل معده شما، ناشي از آلودگي­هاي باکتریایی باشد یک جرعه از آب سرکه سیب به خاطر خاصیت آنتی­ بیوتیکی آن می­تواند کارساز باشد. برخی از کارشناسان ادعا می­کنند که سرکه سیب حاوی پکتین است که می تواند به تسکین اسپاسم روده کمک کند.

از بین بردن خستگی

انجام تمرین­های ورزشی باعث ساخت اسید لاكتیک در بدن، و ایجاد حس خستگی می­شود. گاهی نیز این اسید به واسطه تنش­هاي شديد در بدن تولید می­شود. اما اسیدهای آمینه موجود در سرکه سیب مانند یک پادزهر عمل می کند. سرکه سیب حاوی پتاسیم و آنزیم­هایی است که احساس خستگی شما را رفع می­کند. دفعه بعد که احساس خستگی کردید یک یا دو قاشق از سرکه سیب را با یک لیوان آب یا یک لیوان نوشیدنی سرد مخلوط کرده و نوش جان کنید و منتظر تاثیر شگفت انگیز آن بمانید.

پیشگیری از سوء هاضمه

برای پیشگیری از سوء هاضمه، خوردن مقداری سرکه سیب، قبل از غذا را امتحان کنید. اگر می­دانید که پس از خوردن غذا احساس پشیمانی خواهید کرد این درمان سنتی را انجام دهيد. یک قاشق چای­خوری عسل و یک قاشق چایخوری سرکه سیب را با یک لیوان آب گرم مخلوط کنید و ۳۰ دقیقه قبل از وعده غذایی بنوشید. دیگر از خوردن غذا احساس پشیمانی نخواهید کرد.

جلوگیری از گرفتگی عضلات پا در شب

با افزودن دو قاشق غذا خوری سرکه سیب و مقدار کمی عسل به یک لیوان آب و خوردن آن در شب، از گرفتگی عضلات پا در شب جلوگیری کنید. تنها مدت کوتاهی پس از مصرف این مقدار سرکه سیب، دیگر از گرفتگی­های دردناکی که شب هنگام برای شما پیش می آیند، خبری نخواهد بود.

رفع گرفتگی بینی

یک قاشق چای­خوری سرکه سیب را در یک لیوان آب مخلوط کنید و بنوشید. این­کار به از بین رفتن گرفتگی بینی شما کمک می­کند.

کاهش گلو درد

به محض اینکه در گلوی خود احساس سوزش کردید یک مقدار سرکه سیب بنوشید. این سرکه به از بین بردن عفونت کمک زیادی خواهد کرد زیرا که ميكروب­ها در محیط اسیدی سرکه دوام نمی­آورند. کافی است یک چهارم فنجان سرکه سیب را با یک چهارم فنجان آب گرم مخلوط کنید و هر ساعت یک بار غرغره کنید.

شفافيت و درخشندگي­ مو

سرکه سیب موهای شما را شفاف کرده و موجب درخشندگی آن می‌شود. برای این کار، نصف قاشق غذاخوری سرکه سیب را با یک پیمانه آب مخلوط کرده و پس از شامپو زدن، روی موهای خود بریزید و این کار را چند بار در هفته انجام دهید.

تنظيم pH پوست

آیا می‌دانید شستن صورت با سرکه سیب به تنظیم پي­اچ پوست شما کمک می‌کند؟ به این منظور، ‌سرکه سیب را با دو قسمت آب ترکیب کرده و با استفاده از یک پنبه آن را به صورت خود بمالید. شما می‌توانید این کار را هنگام شب،‌ پس از شستن صورت و یا صبح، قبل از استفاده از مرطوب­کننده­ها انجام دهید. همچنین می‌توانید سرکه سیب را برای روشن­شدن پوست خود روی نقاط تیره آن بمالید و تا صبح آن را پاک نکنید.

بهبود تورم دست­ها و پاه­ها

آیا پس از یک روز کاری طولانی، دست‌ها و پاهای‌تان خسته و متورم شده‌اند؟ با خود مهربان باشید و دست‌ها و پاهای‌تان را درون مخلوط آب گرم و سرکه سیب ماساژ دهید.

رفع لكه دندان

آیا می‌دانید سرکه سیب کمک خوبی برای از بین بردن لکه دندان خواهد بود؟ سرکه سیب را به طور مستقیم روی دندان‌های خود بمالید و پس از چند دقیقه آن را بشویید.

رفع آفتاب سوختگی

آیا دچار آفتاب سوختگی شديد شده‌اید؟ به آب درون وان حمام، یک پیمانه سرکه سیب اضافه کرده و به مدت ۱۰ دقیقه درون آن قرار گیرید.

سم زدایی

برای شستشوی بدن به خصوص کلیه‌ها، دو قاشق غذاخوری سرکه سیب را درون دو لیتر آب تصفیه شده بریزید و در طی روز کم کم از آن بنوشید.

کاهش وزن

یکی از بهترین فرمول­ها برای درمان اضافه وزن، مصرف یک قاشق مرباخوری سرکه سیب در یک لیوان آب ولرم بصورت ناشتا است. خیلی‌ها که به دنبال رژیم‌های لاغری هستند معتقدند كه سرکه سیب به سوزاندن چربی‌ها در بدن کمک می‌کند.

تمیز کردن وسايل و ظروف

نصف پیمانه سرکه سیب را با یک پیمانه آب مخلوط کرده و از آن برای تمیز کردن مایکروویو، کاشی‌های حمام، ‌سطوح آشپزخانه، شیشه پنجره‌ها و آینه‌ها استفاده کنید. از این ترکیب همچنین می‌توانید به عنوان ضدعفونی‌کننده استفاده نمائيد.

خواص سرکه سیب برای حفظ سلامتی و بهداشت

به گفته پزشکان، سرکه ‎‎‎سیب‎‎ عصاره طبیعی‎ سیب است‎ که مواد سمی‎ و زاید بدن‎ را از بین‎ می‌برد. برخی از متخصصان معتقدند مصرف سرکه سیب به همراه آب گوجه‌فرنگی یا هویج خواص آن را افزایش می‌دهد.

سرکه‎ سیب ‎موجب کاهش‎ زگیل‎ و خال‌های‎ پوستـی‎ می‌شود و از سویی دیگر در رفع ‎ ترک‎‌های‎ پاشنه‎ پا و دست موثر است. همچنین‎توصیه می‌شود که برای درمان‎ خارش‎ پوست‎ سر، خشکی‎ مـوهـا و شوره‎ سر نیز از سرکه سیب استفاده شود.

هرچند سرکه‎‎ سیب‎ خاصیت اسیدی دارد اما موجب تقویت‎ دستگاه گوارش‎‎ و کاهـش ناراحتی­هاي‎‎کلیه‎‎ و مثانه می­شود. حتی نوشیدن سرکه سیب برای‎‎‎ رفع‎ سنگ صفرا، بـهبـود آرتـروز و جلوگیری‎‎ از خونریزی بینـی‎ توصیه می‌گردد.سرکه سیب‎ طبـیعـی‎‎ یـکـی از بهترین‎‎‎ عوامل‎ سالم‎ و شاداب‎ نگهداشتن بدن است و بهتر است به همراه آب و مقداری عسل مصرف شود.

سالیان سال مردم معتقد بودند سرکه سیب، به عنوان ماده­ای بر علیه عفونت و حتی برای رفع پوکی استخوان و برای هضم بهتر موادغذایی موثر است.

سرکه سیب از بروز سرطان پیشگیری می­کند. اگر چه سرکه سیب سرطان را درمان نمی­کند، ولی بدلیل داشتن آنتی اکسیدان، رادیکال­های آزاد را در بدن از بین می­برد. رادیکال­های آزاد ترکیبات خطرناکی هستند که در اثر اکسیداسیون به وجود می­آیند و باعث تخریب سلول­های بدن، پیری زودرس سلول­ها و ایجاد سرطان می­شوند. بتاکاروتن، آنتی اکسیدان مهمی است که در سرکه سیب وجود دارد و رادیکال های آزاد را خنثی می­کند. سرکه سیب علاوه بر بتاکاروتن، ماده دیگری نیز دارد که از سرطان جلوگیری می­کند. نام این ماده پکتین است. پکتین یک نوع فیبر غذایی است. مطالعات نشان داده که دریافت زیاد فیبر از بروز سرطان و به خصوص سرطان روده جلوگیری می کند، زیرا فیبرها با مواد سرطان زا در روده ترکیب می شوند و باعث دفع سریع تر آنها از بدن می شوند.

 

سایر فواید سرکه سیب

سرکه سیب دارای خاصیت آنتی بیوتیکی و ضدعفونی کننده­اي است. ضد باکتری و ضد قارچ است و باعث ارتقاء عمل سیستم ایمنی بدن در مقابله با عوامل بیماری زا می شود.

مقدار پتاسیم بدن را تنظیم می­کند، در نتیجه به حفظ تعادل اسیدی- بازی خون کمک می کند.

برای تصلب شرائین مفید است، زیرا هنگام مستحکم شدن استخوان­ها، توده کلسیمی موجود در مفاصل را تجزیه می کند.

برای درمان مسمومیت غذایی و ناراحتی­های گوارشی مفید است.

عفونت ادراری را بهبود می­بخشد.

فشار خون بالا را کاهش می دهد.

در افرادی که داروهای دیورتیک ( ادرار آور ) مصرف می­کنند، مصرف سرکه سیب، باعث جایگزین شدن و جبران پتاسیم از دست رفته می­شود. برای این منظور دو قاشق مرباخوری سرکه سیب را با مقداری آب مصرف کنید.

با احترام -حسن زاده

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

6 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ستاره
8 سال قبل

مثل هميشه عالي.

ساناز
8 سال قبل

ممنون خيلي اين مطلب به من کمک کرد

Gucci For Sale
8 سال قبل

Man, I absolutely treasured reading this write-up. You may have confident us to enroll in to your blog site, although where can I find typically the Feed
Gucci For Sale http://www.charopf.com/gucci-outlet/

amin
amin
6 سال قبل

سلام تمام پوست سرم میخاره هر شامپو و پماپو لوسیونی که بگین زدم به سرم ولی هیچی تو رو خدا کمکم کنید

حمید
حمید
5 سال قبل

ممنون از مقاله خوبتون سرکه سیب خیلی خواص درمانی هم داره واقعا اسن موضوع برام جالب بود.

Scroll to Top