بسم الله الرحمن الرحیم
آمار بازدید
  • 1,263
  • 1,164
  • 51,812
  • 436,292
  • 8,908,443

۱۴۶ – جامعه سعادتمند

بنام خدا

    عملکردهای انسانها بر اساس باورهایشان میباشد. پس اگر مایلیم شاهد رفتارهای مودبانه و دلنشین در جامعه باشیم بایستی روی باورهای مردم کار شود تا باورهای خوب تقویت و باورهای نادرست از افکار مردم حذف شوند.آموزش مبانی اخلاقی اسلام از طریق ترویج روایات و فرمایشات ائمه معصومین و پیامبران الهی و کتب اسمانی و در صدر آنها قران مجید ، بهترین منبع اموزشی میباشد اما شرط مهم تاثیر گذاری آن اعتقاد و عمل مجریان و مدیران و مسئولان است .به نظر من علت معضلات فعلی جامعه از دو منظر قابل بررسی می باشد :
۱- ضعف و گاهی سوءمدیریت ،
۲- غفلت آموزشی؛ که تاثیر اولی را یک درصد و دومی را نود و نه درصد می دانم و دلیل آن استناد به دو آیه از قران مجید که قبلا هم خدمت دوستان عرض شده می باشد  اول ؛ آیه ۱۱ سوره مبارکه رعد و دوم آیات ۷ تا ۱۴ سوره مبارکه فجر . غفلت آموزشی باعث میشود مردم در دو وادی طغیان در زمین و زیاده روی در فساد پیش بروند و لذا مستوجب انواع عذاب های الهی نظیر سیل و زلزله و خشکی اسمان و زمین و کلاه برداری ها و اختلاس ها و…شوند. از بنده خدایی سوال کردند یک میلیونیم ثانیه را تعریف کن پاسخ داد فاصله میان سبز شدن چراغ و بوغ زدن ماشین های پشت سر .الان متاسفانه همانطور که در رفتار  احاد مردم از جمله نحوه رانندگی ایشان در جامعه می ببنیم اکثرا شاهد رفتارهای بی ادبانه و خودخواهانه بسیاری هستیم . در مقاله درخت سعادت قبلا عرض شد اگر ادب را ریشه یابی کنیم می بینیم بستر ادب ، ادب قلبی یا تواضع  و بستر تواضع دوست داشتن و بستر دوست داشتن معرفت و بستر معرفت عنایت خداوند متعال است، پس دلیل بی ادبی انسان نداشتن تواضع قلبی و دوست نداشتن دیگران بلکه دوست داشتن خود است  . همچنین گفته شد رعایت تقوا موجب سنخیت با صفات مطلوب حق و سنخیت موجب قبولی توسلات و قبولی توسلات موجب عنایت و عنایت موجب کسب معرفت و معرفت موجب عشق و دوست داشتن معبود می شود پس ترویج اخلاقیات و اداب اسلامی و انسانی توسط مدیران از قران و دیگر کتب اسمانی و پیشوایان دین و مهمتر از آن ،  عمل خود سخنرانان ، مردم را اموزش میدهند تا با معرفت یافتن و عمل مردم ، جامعه لیاقت نزول برکات و نعمت های الهی را پیدا نمایند.
صدا و سیما متاسفانه در حال حاضر صدای تبلیغ چین چین و سیمای انواع داروهای گیاهی و گاج و قلمچی و ..شده و شدت تبلیغاتش به شدت خسته کننده و موجب شده بسیاری از مردم رو به ماهواره و شبکه های اجتماعی خارجی اورند و متاسفانه کسی مدیران صدا وسیما را بازخواست نمی کند که رسالت شما کسب درامد نیست بلکه شما دانشگاه مجازی هستید که باید  روی اعتقادات و باورهای اسلامی و انسانی مردم کار کنید .
و خداوند کمک مان بکند وگرنه با این معضلاتی که ذکر شد و ادامه و شدت یافتن انها این جامعه آینده ای تاریک و سخت  خواهد داشت زیرا خداوند نظام عالم را دقیق خلق نموده چنانکه می فرماید ” و ما تسقط من ورق …”  یعنی برگ درختی بی حساب و بدون علم او از درخت نمی افتد و عالم عالم لیاقتهاست ” و من یعمل مثال ذره خیرا یره و من یعمل مثقال ذره شرا یره ”

و اما چه باید کرد ؟

کشور را می توان نظیر بدن انسان تجسم نمود که اینترنت و شبکه های اجتماعی مانند گردش خون و سیستم عصبی عمل می نمایند. صد سال قبل اگر پای کسی قطع میشد کسی خبردار نمی شد اما در حال حاضر اگر سوزنی به نقطه ای از بدن کسی برخورد کند بلافاصله تمام بدن بلکه تمام دنیا آگاه شده و عکس العمل نشان می دهند و چنانچه آن سوزن آلوده باشد توسط سیستم گردش خون بسرعت به تمام بدن بلکه تمام دنیا سرایت نموده و همه جا را به فساد و تباهی می کشاند. البته جنبه مثبت آن هم همین خاصیت را دارد یعنی با تزریق آنتی بیوتیک توسط همین گردش خون میتوان فساد و آلودگی را در تمام بدن و بسرعت ریشه کن و بدن را درمان نمود و یا با آموزش های سازنده زمینه هدایت مخاطبان و مردم را فراهم نمود لذا با درک اهمیت موضوع صدا و سیما بعنوان یک شبکه بسیار گسترده و قوی می تواند نقش بسیار  موثری در هدایت و آینده کشور ایفا نماید که متاسفانه مدیران کشور از آن غافلند.
به امید آن روز و با آرزوی سعادت و بهروزی تمامی مردم جهان

به جهان خرم از آنم که جهان خرم از اوست عاشقم بر همه عالم که همه عالم از اوست

والسلام علی من تبع الهدی

 

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Scroll to Top