بسم الله الرحمن الرحیم
آمار بازدید
  • 1,549
  • 15,985
  • 139,952
  • 551,159
  • 9,048,551

۲۱۵- یک خواهش

بنام خدا
با سلام خدمت عزیزان و سروران گرامی
همانطور که در برخی مقالات قبلی عرض شد با اشاره به ایه ۱۱ سوره رعد و آیات  ۱۸ الی ۲۰ سوره مبارکه حشر و بسیاری از ایات نورانی دیگر قران مجید ، بلاشک افراد جامعه با رفتار زیبا و اخلاق حسنه در تعامل با یکدیگر،  جامعه را مستعد نزول رحمت های الهی و خلاف ان مستعد نزول نقمتها و بلیات خواهند نمود و هر اینه هر مومنی باید دقت کند که چه برای فردای قیامت خود چه می فرستد . یکی از رفتارهای خوب اجتماعی تشکر و قدردانی از زحمات آحاد جامعه و کسانی است که با ما تعامل دارند .
باستحضار میرساند من از کفشداران حرم مطهر حضرت رضا ع هستم .در کنار گرفتن و تقدیم کفشهای عزیزان زائر چند کار دیگر هم انجام میدهیم که تصور میکنم تاثیر مثبتی داشته و حس خوبی به عزیزان زائر میدهد . :
۱- زمانی که یک خانواده را می بینم که پدر و مادر و فرزندان مشرف میشوند و هرکدام کفشهای خودش را در دست دارد ، ابتدا به همگی خوش امد گفته و ضمن ارزوی قبولی زیارت و براورده شدن حاجات بعد با پدر خانواده و پسران یک به یک با گرمی و لبخند، دست داده و سپس به پدر میگویم اقازاده ها و دختران گل را معرفی بفرمایید بعد با لبخند به ایشان شکلات داده و اسم فرزندان را نام میبرم و بعد میگویم ولی متاسفانه قانون اخلاقی حرم را رعایت نکردید .در این هنگام معمولا پدر و فرزندان با تعجب سوال میکنند چه قانونی که عرض میکنم حرم سه قانون اخلاقی دارد :
۱- قانون اول ؛ کفش پدر ، دست پسر (یا اگر دختران با مادر باشند میگویم کفش مادر دست دختر)  زیرا ادب حکم میکند که فرزند کفش پدر را حمل و تحویل کفشداری دهد و خدمت به پدر و مادر عبادت است ،
۲- قانون دوم ؛  هنگامی گه فرزندان نزد پدر یا مادر ایستاده اند هرگز نباید دستشان در جیب باشد و یا پشت به پدر و مادر بایستند و حتی اگر نماز میخوانند مراقب باشند که پدر و مادر پشت سر انها نباشد که ثوابشان کم شود و هرگز با صدای بلند با پدر و مادر سخن نگویند و اگر نشسته اند و پدر یا مادر وارد شد حتما باید به احترام انها بایستند و همچنین چنانکه قران مجید صراحتا می فرماید ” و لا تقل لهما اف ” یعنی فرزندان حق ندارند به پدر و مادر اف بگویند حتی اگر حق با انها باشد و توجه داشته باشند زیرا مقام پدر و مادر نزد خداوند خیلی عظمت دارد و از علت العلل های موفقیت و سعادت فرزندان هستند.
۳- قانون سوم ؛ هنگام ورود به مکانها اجازه دهند که ابتدا پدر و مادر وارد شوند و سبقت از پدر و مادر از نظر ادب جایز نیست .
برخی موارد  از پدر سوال میکنم که ایا هرچه شما بگویید فرزندان چشم میگویند و بعد از تایید به فرزندان شکلات هدیه میکنم و بعد از فرزندان سوال میکنم که ایا هرچه مادر دستور میدهد پدر چشم میگوید که در صورت تایید به پدر هم یک شکلات تقدیم میکنم و این کار معمولا موجب خنده و شادی و حس خوب اعضای خانواده میشود.
۵- اقدام فرهنگی دیگر نقل ماجرای بوسیدن سه باره دست پدر و مادر توسط خودم سالها قبل در مراجعه به منزل ایشان و خواب دیدن بوسیدن سه مرتبه ای انتهای ضریح حضرت رضا ع است که سپس به ایشان میگویم فی الفور دست پدر و مادر را ببوسید و میگویم حالا گویا ضریح حضرت رضا ع را بوسیده اید چون احترام و تکریم پدر و مادر موجب شادی قلبی انها و شادی پدر و مادر موجب رضایت خداوند است که بلاشک سعادت و خوشبختی فرزندان را در پی خواهد داشت .
۶ – اقدام دیگر معرفی و تعریف برخی خاطرات گفته شده توسط خدام از سایت درخت سعادت است نظیر ماجرای خواب اقایان دربان شعبانی ، دربان زیارت نیا ، کفشدار صاحبکار ، کفشدار مجتبوی ، کفشدار مهندس شریفی و برخی زائرین و…و چند مورد از خودم .
در اینجا به عزیزان عرض میکنم ابراز دوست داشتن خداوند متعال اثبات لازم دارد که در حس خوب دادن و خیر رساندن به دیگر افراد جامعه است با :
۱. هدیه و دست دادن و تشکر از زحمات پاکبانان محل ،
۲- هدیه و دست دادن و تشکر از زحمات رانندگان اتوبوس ، تاکسی و قطار ،
۳ – دست دادن و تشکر از زحمات نانوای محل که ساعتها در گرما و سرما پای تنور اتش نان پخت میکند،
۴ – دست دادن و تشکر از زحمات ماموران پلیس راهنمایی و پاسگاهها که ساعتهای طولانی در گرما و سرما و زیر برف و باران و شب و روز مراقب امنیت جامعه و انتظام راهها هستند.

۵ – یک اقدام دیگر این است که از زائرین سوال میکنم از چه شهر یا کشوری مشرف شدند و بعد تقاضا میکنم نیت کنند که ثواب زیارتشان به اهالی شهر یا کشورشان چه زنده ها و چه مرده ها  هدیه شود و سپس ماجرای دربان حرم  اقای شعبانی بشماره تلفن ۰۹۱۵۱۱۰۰۲۶۱ را نقل میکنم که فرمودند مدتی قبل  پسر خواهرم بنام حامد فوت کرد و خیلی دوست داشتم او را در خواب ببینم و الحمدالله صبح جمعه ای او را در خواب دیدم در حالی که در محلی با هم بودیم و بین من و او چند سبد گل و میوه بود ناگهان حامد برخاست و بسمت من امد و گفت ” دایی نمی دانم کی دیشب در حرم امام رضا ع مشرف بوده و مرا یاد کرده که بواسطه یاد کردن او این میوه ها و گلها را برایم فرستاده اند ”  بعد به زائرین محترم عرض میکنم با این نیت برای اهالی شهرتان گل و میوه و هدیه ارسال کردید که حتما متقابلا دعای انها را خواهید داشت.

۶- اقدام بعدی که به زائرین عزیز عرض می کنم می گویم دو هدیه برایتان میدهم اولی ایه ۸۰ سوره اسرا است که می فرماید ” رب ادخلنی مدخل صدق و اخرجنی مخرج صدق و اجعل لی من لدنک سلطانا نصیرا ” که هر جا وارد شدی یا خارج شدی ابتدا این ایه و دعا را قرائت بفرما که یک ارتباط مستمر با خداوند متعال است.

هدیه دوم عرض می کنم دعای روز چهارشنبه را از مفاتیح حفظ کرده و در دعای دست نمازهای واجب هر روز قرائت بفرمایند که با دقت در معنای ان حس بسیار عالی در ارتباط با خداوند متعال کسب خواهند نمود.
۷ – رعایت قوانین اخلاقی هنگام رانندگی و تعامل با دیگر رانندگان و عابرین پیاده . خودم وقتی به  یک عابر عبور اجازه عبور میدهم گویا تمام خلقت از مقابلم حرکت کرده  که تک تک انها مورد عنایت خداوند هستند و  از هدایتشان خوشنود و از گمراهی انها دلتنگ میشود و یقین دارم رضایت خداوند متعال در تکریم و احترام مخلوقاتش اعم از انسان و حیوان و گیاه و جماد و انس و جن است و بشدت انها را  دوست دارد و تکریم مخلوقات ، تکریم عظمت  خداوند متعال است .

به جهان خرم از انم که جهان خرم از اوست

عاشقم بر همه عالم که همه عالم از اوست
دوستان گرامی میتوانند لینک این مقاله را در گروه ها قرار دهند تا در ثواب ارشاد دیگران شریک شوند

با احترام و ادب حسن زاده

۰۹۱۵۱۱۵۲۱۴۵

2.7 3 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Scroll to Top